Thursday, June 5, 2008

Biarkan...biarkan


Minyak naik lagi,
Biarkan, biarkan

Minyak naik lagi 30 sen hari ni
Biarkan, biarkan

Tambang bas dah naik,
Biarkan, biarkan

Tarif elektrik nak naik
Biarkan, biarkan

Rumah kita banjir
Biarkan, biarkan

Anak-anak ramai tak sekolah
Biarkan, biarkan

Cukai tanah banyak negeri dah naik
Biarkan, biarkan

Apa nak kecoh kecoh
Zaman Jepun dulu lagi susah
Makan ubi kayu, minum air perigi
Minyak kita masih murah daripada Thailand, Singapura, Filipina

Biarkan, biarkan
Boleh naik lagi... ?

*PM kata kena ubah cara hidup...?
nak ubah mcm mana lagi...??? cuba bagi tahu kat aku...nak suruh kita makan ubi semula...??? bukan pasal nk hidup mewah tapi kalo 70% daripada gaji abes ke minyak...org cerdik tak buat demontrasi tp mereka berfikir kenapa pemimpin yg mereka sanjung sanggup buat rakyat menderita...sekarang budak tadika pun dah tahu harga minyak Malaysia lebih rendah dari Thailand dan Singapura...yg budak tadika tak tahu kenapa Malaysia tak bandingkan dgn Brunei atau Saudi Arabia...tak kan nk buat umah belakang office kot...mcm kelakar lah pulak...kenaikan harga minyak bermakna harga asas lain pun naik...mereka ni tak pikir ker..??? mereka kena ingat rakyat tak akan memberontak kerana sakit..tapi akan memberontak kerana lapar...(org sakit tak larat nk melawan) betullah, bila kita banyak cakap..kita kurang berfikir...haa...lu pikir laa sndirikk..!!

Perbandingan Harga Minyak Serantau Sebelum Kenaikan

(Pengeluar Minyak Dunia)

Malaysia RM1.92 (sekarang RM2.70)
Indonesia RM1.61
Iran RM0.29
Venezuela RM0.16
Turkemenistan RM0.39
Arab Saudi RM0.19
Mesir RM0.81

6 comments:

Dory said...

abis gaji aku ke minyak keta!!

Khambeng Madu said...

Aku berani jamin, ZAMAN KEGEMILANGAN PAK LAH semakin TENAT.. Kalau tak percaya korang tunggu dan lihat nanti...

SitiNur said...

cemerlang,gemilang dan temberang!!

penat...penat..camna nak menyimpan duit kalo macam ni.:-(

fizzzy said...

mmg habis gaji. semua dah tahap 'mencekik'!!.

KitKet said...

xmengapa dia kan bijak bistari.. selalu tido untuk mendapatkan ilham masa meeting.. ntah2 ada connection dengan ayah pin kot.. dapat utusan dari kerajaan atas langit..

McFie said...

xyh mkn..g kje n balek kje..dpt gaji isik minyak kete..pastu g kje lg n balek kje..xyah mkn lg..pastu mampossss...biarkan...biarkan...yg idop menteri2 yg kaye2 jelaaa...